8 Mayıs 2017 Pazartesi

SATILIK ÖRGÜ BEBEKLER




Bugün sizlere elleri becerikli, tasarım adına zihni kuvvetli, tatlı mı tatlı Betüş'ümün tatlı bebiklerinden bahsediceğim.


Eklenen yeni çeşitlere bakmak adına instagram hesabı :instagram amigurumi_by_betus

İster instagramdan arkadaşıma ulaşabılırsınız, ister buradakı mail hesabımdan bana...








Ama siz de her evde olan klasık süslerden sıkıldıysanız, en değerliniz ( bebeğiniz ) adına kanser etkili plastik oyuncaklardan bunaldıysanız, mezun olan kuzenınıze üniversite mezunıyetınde hoş bir hediye vermek ıstıyorsanız, yeni doğum yapan arkadaşınızın bebeğine küçülüp kalacak kıyafet yerıne hep hatırası olacak şirin bir hediye vermek ıstıyorsanız, çocuğunuzun doğumgünü masasında orjinal süsler kullanmak ıstıyorsanız, düğün arabasında size özel süsler kullanmak istiyoresanız, nişan tepsinizin tasarımında bu bebeklerle en farklı siz olmak ıstıyorsanız, farkım 'kendi tasarımımı yaptırıp kullanmak' diyorsanız, 'ben yakın arkadaşıma herkesın verecegı hediyeden en guzelını ve farklısını vermek ıstıyorum ' dıyorsanız,  reklam filminizde değişik ve dıkkat cekıcı bebişleri kullanmak ıstıyorsanız, yeni tasarım aracınızı vb  tanıtmak adına farklı yollar arıyorsanız, kesinlikle Betüş' e göz atın derim...

Fiyatları örgü süresine göre değişiyor. Ama sunların tatlılıgına bakın, ben bayıldım... :))) Altta daha fazla foto da ekledım inceleyin derim..











24 Mart 2017 Cuma

umreden (suudi arabistan)


 Bu 15 tatili 14 günlük umre ile annemle birlikte geçirmeye karar verdiğimde , hayatımda verebileceğim en doğru kararı verdiğimin farkında değildim. Oraları gormek, yaşamak cidden oldukça farklıymış. Tüm dünyevi şeylerden sıyrılıp endini ibadate adayabılmek 14 günlük de olsa, bu apayrı bir duyguymuş. En sevilenle başbaşa kalmak ve cebindeki paranın geçmediği anlar yaşamak... Bir bastonun, bir hırkanın, suyun ne kadar hayati öneminin olabildiğini yaşamak.. Farklı renklerdeki insanların seninle aynı anda dua etmesinin şaşkınlığı ya da...
 Çok şey var aslında anlatmak ıstedıgım ancak size kısaca bahsedeceğim oradan.. (Çünkü bugun sizlere yazmak ıcın fazla vaktım  yok)
İlk durağımız Medine idi.. Orası sabah-öğle-akşam-ikindi-yatsı namazları için ravzanın bulundugu camııye gıdılıp ibadet edilen bir yer.. Ravza ne peki? Ravza = Cennet :)  Evet , gerçekten cennet... İnsanların buraya ayak basıp orada namaz kılabılmek ıcın 1-1,5 saat bekledığı ama beklemene kesınlıkle değen bir yer... Bir daha beklemeyı göze aldığın yer sana hissettirdiği güzelliğiyle... Kokusuyla, önüne açılan kocaman boşluklarla... Dili farklı olup hamile göbişini gösterip senden namaz için ona yardımcı olmanı ısteyen kişilerle... Ya da senden çok beğenerek aldığın daha bir kere bile kullanamadıgın  pembiş tesbihini  isteyen esmer güleç Pakiztablısıyla.. Rengarenk kıyafetlerıyle ve fakirliğiyle.. Saygıda kusursuz olan Endonezyalıları da es geçmemeli... Ve orada o ibadeti yapabılmek ıcın kımıl kımıl olmak zorunluluklarını..Kımı ınsanların orada bıle dedıkodu yapar hallerını bırakmayışını izlemlemeyı de.. Ve 'daha dıkkatlı olmalı günah işlememek adına'nın daha da farkına varmayı... Ravzaya bayan ve erkekler farklı zamanda girebiliyor. Ondan erkek olarak annenızı goturursenız yanınızda mutlaka bır bayan da(kardesınız, eşiniz, sevdıgınız bır ablanız) olsun derım.
  



 İkinci durak ise asıl ibadet yeri Mekke... Yapabildiğin kadar tavaf yapma ve 1 ibadete 10000 sevap , 1 gunaha 10000 gunahın yazıldıgının soylendıgı de yer... Kabeyi ilk gördüğünüzde yaptıgınız ne dua olursa kabul oluyormuş. Rabbım ınsallah benım de dualarımı kabul egler.. Orada kabe etrafında namaz kılmak adına namazdan bır saat once oraya gıtmenız gerekıyor cunku kapılar kapanıyor. Bır de yer kalmıyor. O insan selini anlatamam... Dışarıda da içeride de... Buarada size umreyle ılgılı yegane önerim: Gitmek ıcın yaşlılığınızı beklemeyın. Çünkü benım yaşım 31 ve bu yaşta bile cidden çok zorlandım. İbadetlerı tam yaparsanız cunku cıdden zorluyor ancak verdığı huzurla bu zorlanmalarınızı çok da onemsemıyorsunuz. Otel secımınız mutlaka yurume mesafelı olsun derım. Uzak otellerde gerek arada otele gıdememe gerekse otobuslerdekı üst üstelik cidden çok zor oluyor ınsanlara... Bende abım önceden gittiği için yakın otel tercıh ettık ve cok da rahat ettık.






Medinedeki kapalı şemsiyeli olan camiinin avlusu..






Ravzayı bekleme alanlarından birisi...








 Hurma bahçesinden... Buradan hurma satın alabılıyorsunuz ıstedıgınız kadar.. Türk bayragına dıkat:))

Hurma bahcesıyle ılgılı de sıze onerım .. Mesela 15 kg hurma aldınız diyelim:

10 ve 5 kglık ıkı ayrı kutu yaptırın kı kutular bavulunuza sıgabılsın. Kutular guzel paketlense de ozellıkle çekçekli bavulda daha rahat taşınıyor. Onda da sıze bir pratıklık soyleyım dedım:)












  Bu yandaki ravzaya gırmeyı beklerken oturulan yerlerden bırı... Burası camii ve camıının çatısı açılıyor bazen.. Bu açılma bana 1 kez denk geldı ve fotografladım:)









MEKKE= Aşk







 Normalde kapalı duran ama açıldıgında goruntusu bu şekılde olan şemsiyeler..



Zemzem suları:)

Not cold yazanlar ılık oluyor , diğerleri ise soğuk.. Hasta olmamanız adına ılığı tercih etmeniz önerimdir.





Bunlar da oranın prizleri... Prizler Türkiye'den farklı.. Yani 3'lü.. Ama buna özel şarj aleti almanıza da gerek yok. Gördüğnüz gibi plastık çatal ya da kaşığın üst kısmını kırarak üstteki teklı kısmı itip orada bırakırsanız priz düğmeleri açılıyor ( Cunku o alttakı kısımların açılmasını sağlayan elektrıksız kısım.. Evet evet.. Elektrıksız.. Korkmayın sıze elektrık çarpmayacak :) )

9 Şubat 2017 Perşembe

Okulumdan...


Bugün öğle aramız sonrası sınıfa girince tahtada bununla karşılaştım.. Sınıf, erkek sınıflarımızdan 7/F ... (İmamhatip olduğumuzdan kız-erkek ayrı sınıflarımızda)

Ve şunu dediler: 'Öğretmenim.. Kız sınıfları zaten yapar. Ama biz erkek sınıfı olarak size bunu hazırlamak ıstedık ' Erol bu açıklamayı yapan öğrencimin de adı... Buarada kısa saçlı beni çizmeleri de ayrı tatlı... :)

Çok tatlılar... Çocukları evet çok sevıyorum, ama öğrencilerimi ayrı çok sevıyorum... :)

Buarada bu yaşta bu kadar güzel cümleyi yanyana getirebilen öğrencilerimle de gurur duydum. Benim öğrencilerim şiir yazabilecek kadar romantık de , heheyyytt ... Odun gibi olan onca erkeğe inat :)

Bu anımı unutmak ıstemıyorum. Ve de o yüzden sevincimi buraya da eklıyorum.

7 Şubat 2017 Salı

FENDEN İNCİLER:) (Hız problemleri & İskelet sistemi)




İnsanlar çevresine karakterini yansıtır bence... İşi de bu yansıttığı alanlardan birisidir. İşte benden size çocuklarımın çok zorlandığı hız - zaman  problemsel kısımlarında onlar için yaptığım 'OYUN' :) Evet.. Çocuklarıma buna oyun dedim ve de cidden tenefüste de oynadılar... Hatta ev için dahi kendilerine yapanlar olmuş, düşünün... Hız problemlerınde bu üçgenle anlatmayı biz öğretmenlerden bilmeyen yoktur. Ancak ona ragmen anlayamıyordu çocuklar... Üzerini kapamayı canlandıramıyorlardı gözlerinde... Ve de bu minnakcık kağıt ve rengarenk üçgen ile sınıfımda bu konu artık problem olmaktan çıktı ilk dönem :))

İskelet sisteminde de hem yaratıcılıklarını kullanarak eğlendiler, hem de öğrendiler... Sınıfımızda iskeletlerımız hala panomuzun baş köşesinde buarada.. Rengarenk hayatlar ne güzel...:)

Buarada yogunluk konusunda da bu üçgen sistemini kurdum ve hop oturdu konu... Hayat uyarlamalarla ve de birilerine bir şeyler öğretmelerle güzel... :))