27 Temmuz 2012 Cuma

DİYET DOMATES ÇORBASI (2 KİŞİLİK)


MALZEMELER:

1 yemekkaşığı arpaşehriye
2+1/2 subardağı su ( 2 bardağı şehriyeyi kaynatacağımız suyuna, 1/2 bardağı unu eritmeye)
2 adet domatesin rendesi
1 yemekkaşığı salça
1 silme yemekkaşığı un
1 çaykaşığı pulbiber
1 çaykaşığı tuz

NOT1= Yağ yoktur.İsteyen zeytinyağı koyabilir ancak bence gerek yok.
NOT2= Silme yemek kaşığı, yemekkaşığına malzemeyi koyduktan sonra üzerini kaşığın en üst hizasından düzlemenizle oluşur.
NOT3= Bu ölçüden kişibaşı 2'ser kepçeden toplam 4 kepçe çorba çıkmaktadır. Benim gibi yemekleri taze yapmaktan hoşlananlar için yararlı bir tarif olacağını düşünüyorum.





YAPILIŞI:

2 adet domates bir tabağa rendelenir.Yarımsubardağı suya bardağın içine 1 silmeyemekkaşığı un eklenip un onda çatalla karıştırmak zuretiyle eritilir. ( Eritme zamanı suda un topağı kalmamasıdır.) 2 subardağı su dilediğiniz boyutta tencereye konur. ( Ben en küçük bot çelik tencere tercih ediyorum. ) İçine 1 yemek kaşığı arpaşehriye konur ve karıştırmaya gerek kalmadan ocakta bırakılır. Arpa şehriye piştiği anda ( ağzınıza ayrı kaşıkla 1 adet alarak test edebilirsiniz ki tam kıtır kıtır ağıza gelmediği anda), içine; rendelediğiniz domatesler, 1 yemekkaşığı salça, 1 çaykaşığı pulbiber, 1 çaykaşığı tuz eklenir. Ve hemen içine suda eritip hazırladığımız un da tahta kaşıkla tencereyi karıştırırken ilave edilir. Ve çorba kaynayana kadar karıştırılmaya devam edilir. Kaynadıktan 2 dk sonra da çorbanın altı kapatılır. Ve çorba servise hazırdır.

SERVİS VE SÜSLEME:

Evde o an malzemem olmadığından ben süsleme yapamadım. Ancak bu çorba üzerine bir nane dalı ile ya da yoksa maydanoz dalı ile servis edilebilir. Ayrıca yenilirken içine örgü peyniri konulması bu çorbaya apayrı bir tat verdiğinden tabaklara servis sonrasında tabakta karıştırılmadan örgü peyniri de konulabilir ki tavsiyemdir. Kalabalık misafirlerinize bu ölçüleri 2 ile 3 ile 4 ile vs çarparak da birebir aynı lezzeti elde edebilirsiniz. Böylece bir tutturduğunuz güzel çorbanızı başka zaman tutturamama gibi bir sıkıntınız olmaz :) Ve son tavsiyem: Kalabalık misafir menülerinizde bu çorbayı yaptıysanız ve örgü peyniri düşünüyorsanız tabaklara onu tek tek koymaya uğraşmayın. Masaya koymanız kafidir. Tarifi deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun... Bu çorba hem zaman almıyor hem de ocak başında sizi beklemek zorunda bırakmıyor. Acil durum kurtarıcısı olan bu çorba çeşidini de menü adaylarınız arasından unutmayarak mükemmel sofralar oluşturabilmeniz dileğiyle :)


2 yorum:

Adsız dedi ki...

denedim çok güzel oldu :)

Emine ME dedi ki...

Güzel olmasına sevindim.

Afiyet olsun:)