29 Temmuz 2012 Pazar

DİYET GACIRGA (4 KİŞİLİK)





Bu salata, denediğim ilk günden beri çok severek yediğim bir tattır. Dilerseniz söylediğim miktardaki pırasa ya da tazesoğana 2 adet tavada kızartılmış yumurtayı da ekleyebilirsiniz. Bu da gacırganın bir çeşididir. Ben sabah kahvaltısı dahil yumurtayı pek sevmediğimden bu çeşidi yemiyorum. Ancak yumurta severler için bu tarifin de mükemmel olduğu söylenmekte :)

Salatayı ortaya koyunca malesef ki bitmiyor ki israf oluyor. Başkalarının çatalının değdiği tabak da sonradan yenilemiyor. Ben israfı sevmeyen biri olarak bu durumdan hoşlanmıyorum. Ondan resimde streç filmli gördüğünüz şekilde kulplarla servis şuan yaptığım şey.. Herkes kulpunu yediğinden bitiyor, yemese de çatal değmeden o kulp kaldığından sonradan yenilebiliyor ve  israf olmuyor, bu çok güzel.. Tavsiye ederim.


MALZEMELER:

2 adet haşlanmış patates
8 dal pırasa ya da 12 dal taze soğan
1 tatlıkaşığı zeytinyağı
1 yemekkaşığı tuz


YAPILIŞI:

Haşlanmş patatesler kabukları soyulup küp küp doğranır. Pırasaların ya da tazesoğanların tamamı çok ince doğranır. Pırasalar ya da taze soğanlar ( ama orjinali pırasadır. Mevsimi değilse benim gibi taze soğan kullanılarak da müthiş tat elde edilebilmektedir), soğanla güzelce ovulur. Böylece acılığı gidecektir. Ardından küp küp doğradığınız patates de ilave edilip, kaşık yardımıla karıştırılır. Gacırga salatanız hazırdır.

SUNUM VE SÜSLEMESİ:
Oval tabak içinde sunumun yanında, etrafı rendelenmiş havuçla süslenerek daha şık bir görüntü verilebilir. Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun...

Hiç yorum yok: