28 Temmuz 2012 Cumartesi

DİYET SAHUR TABAĞI (2 KİŞİLİK)

Malzemelerde patates ve havucu görenler, kızartma yapacağımı düşünerek; 'bunun nesi diyet' diyebilir. Ama öyle demeyin. Yapılışını okuyun ve yapıp keyifle yeyin.
Buarada ben alışverişlerimi genelde haftada yediğimiz domates, salatalık, meyve  vse göre sayıyla yapıyorum. Sebze ve meyvelerinizin çürüyüp israf olmaması için sizlere de bunu öneriyorum. ( Ben 2 kişilike göre haftada mesela 18 domates alıyorum gibi.. Siz de bu hesabı kendi evinizde yapabilirsiniz. İsrafsız, bol, bereketli sofralarınızın olması dileğiyle... :)
Özellikle sahur için birçok diyetisyen bu ve benzeri kahvaltıları öneriyor, lütfen bunu da unutmayın. Sahurda bu kahvaltı yanına bir dilim ekmek tüketirseniz ve akşam yemeğinde de çorba+salata+1 adet az yağlı anayemek(ekmeksiz) tüketirseniz; oruç zamanımızda 4 kiloya kadar kilo verilebileceğini söylüyorlar ki ben deniyorum galiba haklılar.. Yeterli beslenerek fit bir hayat sürmeniz dileğiyle.. :)

MALZEMELER:

1 adet patates
1 adet havuç
1 adet salatalık
2 adet domates
2 adet 3 dkda pişirilmiş yumurta ( bu kayısı kıvamında yumurtayı sağlıyor)
 6 adet biberli zeytin
4 adet siyah zeytin
isteğe bağlı miktarda konulabilecek örgü peyniri

NOT1= Yumurtaları kaynatmadan önce lütfen yıkayıp kurulamayı unutmayın.

YAPILIŞI:


  • 1 adet havuç rendelenip hiç yağ koymadan teflon tencerede 2 dakika kadar arada karıştırarak döndürülür. Sonra çıkardığımız 2 adet kabağın içine, en miniklerinden kase suyla ıslatılıp içine konulmak suretiyle ters çevrilerek tabaklara paylaştırılır. 
  • Ardından aynı teflon tavada yine hiç yağsız rendelenmiş patatesler konulur. Ancak patates yapışacağından hemen ardından tencerede patateslerin üzeri kapanacak kadar çeşmeden su konur ve tencerenin kapağı kapatılarak haşlanmaya bırakılır. Suyu biterse de sık karıştırmak suretiyle atates rendesi biraz da tavada karıştırılır. Sonra teflonun altı kapatılır. ( Yalnız burada kullandığımız tencere veya tava mutlaka teflon olmalı yoksa ona patatesimizin yapışması an meselesidir.) Biraz dinlendikten sonra patates de  en miniklerinden kase suyla ıslatılıp içine konulmak suretiyle ters çevrilerek tabaklara paylaştırılır. 
  • Salatalık önce dikine 4'e, sonra da 2'ye bölünmek suretiyle tabaklara yerleştirilir.
  • Domatesler dilimlenerek tabaklara yerleştirilir.
  • Örgü peyniri ve zeytinlerimizi de tabaklarımıza koymayı unutmayalım.
  • Son olarak haşlanmış yumurtamız da tabağımıza dilimlenip konulur. Ben normalde kokusundan dolayı pek yumurta yiyemiyorum. Siz de benim gibiseniz ya da değişik tatlar peşindeseniz size işte benim uyguladığım tat:   Yumurtayı dilimledikten sonra önce üzerine yumurtabaşı 1/4 limon sıkıyorum. Ardından üzerine bir tutam tuz, karabiber, pulbiber ve nane ekiyorum. Mükemmel bir tat ve kesinlikle kokusuz :) Tavsiyemdir...
SUNUM VE SÜSLEME:

Minik kaseyi ıslatıp ters çevirme ve nane ve pulbiberi yumurta üzerine daha dikkatli serpiştirme dışında herhangi bir süsleme kullanmadım. Ancak benim fikrim bu menü daha geniş tabakta sunulursa çok daha şık olur. Şimdiden afiyet olsun...

Hiç yorum yok: