27 Temmuz 2012 Cuma

FIRINDA SEBZELİ DİYET HİNDİ ( 2 KİŞİLİK )






MALZEMELER:

300 gr kuşbaşı hindi eti
1 adet orta boy patates
1/2 adet büyükboy soğan (ya da 1 adet küçük boy soğan)
4+1(5)  diş sarımsak (4 dişi ete, 1 dişi sosuna)
1 adet havuç
1+1 (2) çaykaşığı karabiber (1 çaykaşığı et-patates vs karışımının üzerine, 1 çaykaşığı sosuna)
1+1 (2) çaykaşığı pulbiber (1 çaykaşığı et-patates vs karışımının üzerine, 1 çaykaşığı sosuna)
1+1 (2) çaykaşığı tuz(1 çaykaşığı et-patates vs karışımının üzerine, 1 çaykaşığı sosuna)
1 yemekkaşığı zeytinyağı
1 parmak kalınlığında dilim kaşarpeyniri

1 çaybardağı su (sosu için )
2 adet domatesin suyu (sosu için)
1 kaşık salça (sosu için)


NOT1= Yemeklerde tercih kullandığımız malzemelerin eşit büyüklükte olmasıdır. (Yani bu yemeğimiz için hindi eti-patates- havuç- soğan mümkün olduğunca eşit büyüklükte olursa şık bir görüntü oluşuyor)

NOT2= Resimlerinden ilki borcamımdaki pişmiş son görüntüsüdür. 


YAPILIŞI:

Havuç kalın ve küt jülyen olarak kesilir. Patates ikiye bölünüp her iki parçası da bir parmak kalınlığında olacak şekilde doğranır. Soğanımız cok küçük olmamak kaydıyla yemeklik olarak irice doğranır. Ortaboy bir tencereye 300 gr etimiz, doğradığımız 1 adet havuç-1 adet patates-1/2 adet soğan-4 diş ince doğranmış sarımsak  konur. Etimizin üzerini 1 parmak geçecek kadar su konur ( tencereden tencereye fark edeceğinden bu suda bardak ölçüsü vermiyorum) ve karışımımızın kaynayarak haşlanması sağlanır. Etin ve içindekilerin tam piştiğini çatalla kontrol ettikten sonra karışımımızın suyu süzülür. ( Et suyu vitamininin suyla dışarı atılmaması adına aslında süzülmese daha iyi ancak diyet menü yaptığımdan etin yağının kalmaması adına ben süzmeyi tercih ediyorum) Oval bir borcam düz bir zemine konur. Üzeri 1 kaşık zeytinyağıyla güzelce yağlanıp, içine süzdüğümüz karışımımız konur. Karışımımız üzerine 1 çaykaşığı karabiber,1 çaykaşığı pulbiber, 1 çaykaşığı tuz eklenir. Ve borcamın dibindeki yağ da karışımımızı kaplayacak şekilde borcamdaki karışım eldiven giydiğimiz elimizle ya da tahta bir kaşıkla güzelce karıştırılır. Düzgünce borcamda karışım düzeltilir. Şimdi sıra sosunu hazırlamakta.. Bir tencereye 1 çaybardağı su, 2 adet domatesin suyu, 1 kaşık salça, 1 diş ince doğranmış sarımsak, 1 çaykaşığı karabiber,1 çaykaşığı pulbiber, 1 çaykaşığı tuz ocakta kısık ateşte 1 dakika kadar karıştırılarak sos hazırlanır. Ardından bu sos etimizin etrafındaki borcam boşluklarına dökülür. Etimiz zaten haşlanarak piştiği için fırında fazla kalmayacaktır. Ondan karışımın üzerine rendelediğimiz kaşarpeyniri de üzerini örtecek, eşit şekilde paylaştırılır. Ve etimiz fırına verilir. ( Fırınımızın önceden ısıtılmasına gerek yoktur, ancak fırını yanlışlıkla ısıtmışsanız da sorun olmaz. ) Sonra fırında 5 dakika piştikten sonra etimiz servise hazırdır. Servis öncesi fırında kalabilir. Benim etim fırında sıcağıyla kaldı ve kurumadı. Mikrodalgaya gerek kalmadan 2 saat sonra servis edebildim böylece...

SERVİS VE SÜSLEME:

Servis öncesi yemeğimiz fırında kalabilir. Benim etim fırında sıcağıyla kaldı ve kurumadı. Mikrodalgaya gerek kalmadan 2 saat sonra servis edebildim böylece... Bu yemek 2 kişilik olduğundan tabaklara direk paylaştırabilirsiniz. Tabak başı miktar olarak resmimdeki gibi olmaktadır. Hem diyet hem de sağlıklı olması adına ve de lezzetçe kesinlikle tavsiye ediyorum... Hindi etini ben balayı otelimizde keşfettim ki gerçekten mükemmel bir tat... Ben bu yemeğimde ekstra bir süslemeye gerek duymadım, çünkü tabakta zaten yeterince zengin duruyor. Ama siz dilerseniz üzerine bir dal taze nane koyabilirsiniz. Ve hatta şıklık adına tabakları servis ederken yanına kremşanti poşetiyle şekillendirdiğiniz patates püresini de koyabilirsiniz. ( Bu şekilde sunum yapanlar olabiliyor ki gerçekten şık duruyor) Ben diyet menü olduğundan ve içinde zaten patates olduğundan bunu tercih etmedim. Yanına sunumumda gördüğünüz gibi pilav iyi oluyor. Ve burdaki resimde olmasa da hazırladığım cacık da tam yakıştı diyebilirim. Tarifimi deneyenlere şimdiden afiyet olsun...


Hiç yorum yok: