17 Ağustos 2012 Cuma

HİNDİSTAN CEVİZLİ HAVUÇLU TOPLAR (45 ADET)






Bu ölçümden tam 45 adet ceviz büyüklüğünde toplar çıkıyor. Bu tatlı bence tam bir lezzet harikası.. Yalnız tereyağı olarak ben az kullanıyorum, normal ölçüsü yarım paket tereyağıdır bilginize.. ( Bu tereyağını havuç piştikten sonra ekliyorlar) Ama ne diyoruz: Obaziteden uzak bir ömür istiyoruz. O zaman fazla yağa veda ediyoruz:))

MALZEMELER:

1 paket petibör bisküvi
1 yemekkaşığı tereyağı
1 kg havuç rendesi ( 6 adet)
yarım subardağı yarı çekilmiş fındık ya da ceviz
hindistan cevizi ( içi için 3 yemek kaşığı+ dışı için ise tabakta gördüğünüz miktar)
yarım subardağı şeker

YAPILIŞI:


  • Derin bir tencereye tereyağı konulur. Eriyince de havuç rendesi ve yarım subardağı şeker üzerine konulur. Kaynamaya bırakılır. Kaynayarak pişme süresi yaklaşık 20 dkdır. Sonra tamamen soğumaya alınır.
  • Havuçlar derin bir kaba alınır.
  • Petibör bisküviler doğrayıcıda, tamamen un oluncaya kadar çekilir.Havucun üzerine dökülür. ( Ya da elle de un haline getirebilirsiniz)
  • Fındık veya cevizle, 3 yemekkaşığı hindistan cevizi de  havucun üzerine dökülür.
  • Tüm karışım güzelce yoğurulur.
  • Resimdeki gibi çukur geniş bir yemektabağına hindistancevizi dökülür.
  • Yoğurulan karışım, ceviz büyüklüğünde toplar haline getirilip, hindistan cevizine batırılıp resimdeki gibi bir tepsiye dizilir.
SUNUM VE SÜSLEME:

Bir kürdan batırarak resmimdeki sunum şık duruyor. Kürdanın ucuna da mavi boncuk vs de takarsanız, o sunumunuzu yapan ellerinize sağlık diyen çok arkadaşınızı duyacaksınız:)  Üstlü-altlı sunum tabağınıza hele koyarsanız bir de bu lezzeti, varmayın misafirlerinizin göz keyfine :)) Deneyenlere şimdiden afiyet olsun..


7 yorum:

belmontina2 dedi ki...

Çok beğendim! Teşşekkürler.

Emine ME dedi ki...

Deneme fırsatınız olduysa afiyet olsun:)

Betül dedi ki...

bu tarifi tamamen yağsız deneyebilirsiniz.havuç ve şeker beraber ocağa konduğunda sulanıyor.yani yapışma vs tehlikesi yok dolayısı ile kendi suyu yetiyor.yağsız hafif ve lezzetli bir tarif.ayrıca üzerini birde çiğ haşhaş ile süsleyin onun tadınıda beğeneceğinizi düşünüyorum.
sevgilerimle:))

Emine ME dedi ki...

Evet su koymasak da olabiliyor; onu biliyordum. Ancak cig hashasla tamamen yagsiz hic denemedim ki mutlaka deneyecegim ve onun da resmini burada paylasacagim. Yorumunuz icin cok tesekkur ederim:) Bol lezzetli sofralar dilerim :)

esra dedi ki...

Küçükken ablam yapmıştı çok beyenmiştim hala tadı aklımda annem nasıl yapıldıgi hakkinda biraz bilgi verdi bende havuçlu kürdan tatlısina baktım burada buldum deneyeceğim işallah güzel olur

Özden Bilgin dedi ki...

Bu tarifi bir gun onceden mı yapmak lazım yoksa aynı gun daha mı iyi oluyor

Adsız dedi ki...

ceviz veya fındıksız olmaz mı