11 Ağustos 2012 Cumartesi

MERCİMEK ÇORBASI (6 KİŞİLİK)



Hem lezzetli, hem pratik, hem de 'ben bu çorbayı sevmem' diyecek pek kimsenin çıkmayacağı bir çorba.. Bu yüzden misafirleriniz için mükemmel bir lezzet...

MALZEMELER:

1 adet ortaboy soğan
1 adet havuç
1 adet patates
1 subardağı kırmızı mercimek
2 çorbakaşığı un
tuz, karabiber, kırmızı toz biber
5 subardağı su
1 yemekkaşığı tereyağı

NOT1= Düdüklü tencere kullanımında size karacanın düdüklü tenceresini kesinlikle tavsiye ederim. Çünkü kaynayınca düdüğünü kapatmak vs yok, dolayısıyla başında bunun için beklemek gerekmiyor. Ve benim en sevdiğim yanı, düdüklünün altı dışınca diğer karaca tenrerelerine de düdüklünün kapağı uyuyor ve böyle de kullanılabiliyor. Ben bu özelliğinin faydasını çok gördüm.

NOT2= Bu çorbayı yaptığınızda çorba çok koyu olduysa ya da dolapta bekleyince koyulaştıysa, ya da baharatı fazla kaçtıysa;içine sıcak su ekleyip,  karıştırarak  de servis edebilirsiniz. Denedim, bir sıkıntı olmuyor. Lezzet hala yerinde... Bilginize..


YAPILIŞI:

  • Soğan,havuç,patates 4'e bölünüp mercimek ve suyla birlikte düdüklü tencereye konulur. Mercimekler pişene kadar(yaklaşık 20 dk kaynatılır.)
  • Buharı boşalınca blendırdan içinde hiç parça kalmayana kadar geçirilir.
  • Ayrı tencerede tereyağında un pembeleşinceye kadar kavrulur.
  • Üzerine karışım yavaşça, tencere hızlı hızlı karıştırılmak suretiyle dökülür. 
  • 1'er çaykaşığı karabiber-kırmızı tozbiber ve 1 tatlıkaşığı tuz eklenir.
  • 10 dk kadar karıştırmak suretiyle çorba karıştırılır.
SUNUM VE SÜSLEME:

Bu çorbayı yaptıysanız, taze sıkılmış limonu da masanıza eklemeyi unutmayınız. Vaktiniz yoksa 4'e kestiğiniz limon da sofranızda olabilir. Ancak çekirdeklerinin kaçma ihtimalinden, limonu sıkıp sofraya koymak benim tercihimdir. Deneyenlere şimdiden afiyet olsun..


Hiç yorum yok: