27 Ağustos 2012 Pazartesi

ÖN YAZI ( BUZLUK BİLGİLERİ )

Tariflerimde hep diyorum. Kişi sayısınca yemekler yapın. Böylece yemekler atılmasın israf olmasın vs... Ama bu kişi başı sayısını nasıl tutturacağız?  İşte burada özellikle bir kişinin günlük ihtiyacı olan 150 gr et vs gibi durumlar için 150 veya 300 grlık poşetlerde etinizi saklayabilirsiniz. Böylece diyelim ki 150'şer grlık yani tek kişilik poşetlerde köfteler hazırladınız ve misafirleriniz 8 kişi gelicek. 8 poşet köfteyi buzluktan çıkararak misafirlerinizi ağırlayabilirsiniz. Ya da eşiniz ve kendiniz için 2 kişilik yemek yapıcaksınız başka bir gün de... 2 poşetten köfte yapmanız kafidir gibi... Buzluğa koyulabilecek diğer baş iyeceklerden biri: Kuşbaşı et... Burada 4 poşet kuşbaşı et var diyeceğim mesela ve herbiri 250'şer grlık.. Peki bu 250'yi nerden biliyorum?
Kasaptan 1 kg et aldım ve onu 4'e bölerek poşetleşip buzluğa attım. Böylece sadece ihtiyacım olduğu kadar et alıyorum ve kalan etlerin de buzu çözülmediğinden, ayrı poşette olduklarından, bozulma riskleri olmuyor. bir poşet olan 250 gr eti de eşim ve kendim için 2 kişilik yemek olarak akşamları hazırlıyorum.Et mi peki buzdolabına konulabilecekler sadece? Kesinlikle hayır.. Bunları da 'buzluğa neler konulabilir?' köşemde paylaşacağım..

İlk önce sizlerle buzluğu nasıl kullandığıma dair kısaca bildiklerimi paylaşmak istedim. Çünkü benim için buzluk sık kullandığım bulunmaz bir nimet.. Yeter ki doğru kullanılsın:) Bu bildiklerimi ise, bu buzluğa neler konulabilir köşemde, resimleriyle birlikte tek tek paylaşacağım..
Buzlukta yiyecekleri saklamak, bozulmalarını önlemeye yaramaz sadece... Sizi devamlı market alışverişlerine çıkmaktan kurtarır, acil misafirde size hazır yemek olanağı sunar, mesela en basitinden sizi devamlı patates haşlamaktan kurtarır. Evet şaşırmayın patates:) Ben buzluğa haşlanmış patatesten tutun, birçok şeyi koyuyorum ki elimin altında hazır oluyor...
Buzlukta saklarken dikkat edeceğiniz iki unsur olmalı:
1) Buzluğa koyacağınız malzemenin temiz bir poşette vs olmasına özen gösterin( buzdolabı poşeti benim tercihimdir.)
2) Poşetli malzemenizi direk buzluğa koymayın zira buzluğa yapışabilir. Altına ayrı bir kap koyup veya kapaklı bir kap kullanıp buzluğa yiyeceklerinizi yerleştirin.

SORU: Buzluktaki yiyecek zamanla bozulmaz mı?

  • Kesinlikle bozulmaz yeter ki uzun süreli elektrik kesintisiyle buzu çözülmesin.. Öyle bir durum varsa buzluktan çıkarıp hemen tüketin...
SORU: Buzluktaki yiyeceğimin buzunu çözdükten sonra tekrar buzluğa koysam ne olur?
  • Cevap açık ve net: Zehirlenirsiniz:) Bu yüzden denemeyin. Buzu çözünen bir yiyeceği lütfen sonra buzluğa koyup oradan çıkarıp tekrar tüketmeyin.
SORU: Market alışverişimde milföyümün buzu çözüldü. Evde tekrar buzluğa koysam birşey olur mu?
  • Bence buzu çözünen her ürün derhal tüketilmelidir ve kesinlikle tekrardan buzluğa konulmamalıdır. Bu milföy bile olsa...
SORU: Buzda olmayan balık aldım ve buzluğa koydum. Bozulmadan dayanır mı?
  • Balıkçınıza güveniyorsanız, daha önceden buzda bekletmemişse balığı ve gerçekten taze ise,  dilediğinizce buzlukta kalsın; bozulmaz. Ancak burada kilit sorun: Balıkçınıza güveniyor musunuz?

Hiç yorum yok: