17 Ağustos 2012 Cuma

YAPIM AŞAMALARIYLA GÜL BÖREĞİ ( 24 ADET)














MALZEMELER:

1 paket 6'lı yufka
500 gr kıyma ya da 1 paket ekşimik-1 demet maydonoz-1/4 paket rendelenmiş kaşarpeyniri ( bence bu börek en güzel ekşimikle oluyor)
1 subardağı sıvıyağ
3 kaşık yoğurt
2 adet yumurta
1 tatlıkaşığı tuz

YAPILIŞI:


  • Fotoğraflarda ben tavuk iç harç kullandım ancak kendim tavuk sevmediğimden bu harçla olanı çok beğenmedim. Ondan diyorum ki en güzeli ekşimikli harçlısı... Ancak çevremde etsiz olanı asla yemem diyenler olduğundan kıyma-karabiber-soğan-tuz-pulbiberle harç hazırlayıp da yapabilirsiniz. Bu harcın ayrıntılarını dileyen maille bana sorabilir.
  • İÇ HARÇ HAZIRLANMASI: Ekşimik-ince kıyılmış maydanoz-rende kaşar peyniri ayrı bir kapta karıştırılır ve iç hazırlanmış olur.
  • Sonra 6 yufka birlikte üstüste masaya yayılır. Tam ortadan olacak şekilde önce boyuna sonra enine kesilmek suretiyle 4 parçaya yufka resimdeki gibi ayrılır.
  • İÇ VE ÜST SOS HAZIRLANMASI:  1 bardak yağ, 3 kaşık yoğurt, 2 adet yumurta, 1 tatlıkaşığı tuz çırpma teliyle güzelce karıştırılarak sos hazırlanır.
  • 4'e kesilmiş yufkalar üstüste konulur. En üsttekinden başlanmak suretiyle 24 gülböreğimiz de yapılır.
  • Önce her birine 1 kaşık olmak suretiyle sos sürülür. İç harç resimdeki gibi konulup, resimdeki sırayla önce yuvarlamak sonra kıvırmak suretiyle börekler gül şeklini alır.
  • Kıvırmalarda uçta kalan son kısımları tepsiye dizerken böreklerin altına koymayı unutmayınız. Böylece börekleriniz dagılmayacaktır.
  • Bu işlem 24 parça yufkaya birden uygulanır ki sonuçta 24 gülböreğiniz olacaktır.
  • Kalan iç harç eşit miktarda gülböreklerinizin üzrine sürülür.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırına 40 dkya börekler verilir.
SUNUM VE SÜSLEME:

İster kahvaltıda, ister özel sofralarınızda, isterse pastalarınızın yanına mükemmel bir görüntü ve tat olacaktır. Deneyenlere şimdiden afiyet olsun.

Hiç yorum yok: