19 Eylül 2012 Çarşamba

DİYET SUCUKLU KURUFASÜLYE( 6 KİŞİLİK )






Sofralarımızda olunca 'ımmmm' diye diye yediğimiz lezzetler vardır ki onlardan biri de herhalde sucuklu kurufasülyedir. Bir de kıvamı, tadı tam tutarsa ki değmeyin damak şöleninize.. Tarifi uygulayacaklara sesleniyorum: Tarifi herşeyiyle eksizsiz uygulayın. Eminim aynı  lezzet olacak. Çünkü tarifi kesmeden, saklamadan, aynen veriyorum. Evet, şimdi geçelim tarifimize...







MALZEMELER:


  • Önceden haşlanarak pişirilmiş,  'pişmiş halde 3 subardağı gelen' kurufasülye (buzluk bölümüne haşlanmış kurufasülyeyi de ekleyeceğim, takip ediniz)
  • 1 kangal sucuk( sucuklu yumurtaya doğranır gibi doğranacak. tabii zarını çıkarmayı unutmayarak:)  Sonra 8 dk üzerini 1 parmak geçecek şekilde sıcak suda haşlanmak suretiyle pişirilip, süzülüp, ayrı kaba alınacak)
  • 1 adet haşlanmış ya da hazır konserve kırmızı biber( 1 konserve kutusu demiyorum dikkat edin lütfen, 1 adet sadece)
  • 1 adet iri soğan
  • 2 yemekkaşığı salça
  • 2 yemekkaşığı domates suyu
  • tuz
  • 1 yemekkaşığı sıvıyağ 
NOT: Yemeğimize diyet dedim, çünkü sucukları yağda kızartmadım haşladım ve yağ olarak katı değil sıvı yağ kullanıp 1 yemekkaşığı kullandım. Sucuğun olduğu yerde diyet elbette zor... Ancak sucuklu kurufasülye yiyecekseniz ve diyetteseniz bu menüden az porsiyon yeseniz bence diyeti bozmuş sayılmazsınız. Ne dersiniz? :)

YAPILIŞI:

  • Soğanımız yemeklik doğranıp, çelik tencerede 1 yemekkaşığı sıvı yağımızda kısık ateşte pembeleşinceye kadar döndürülür.
  • Üzerine salça, dometessuyu, soğanla aynı boyutta doğradığımız kırmızıbiber de eklenir. Tencerede 4 dk döndürülür.
  • Kurufasülye tencereye eklenir. Kurufasülyelerin üzerini 1 parmak geçecek şekilde 'SICAK SU' eklenir. 
  • Malzemelerde yapılışını söylediğim sucuk da ayırdığımız kabından, tencereye koyulur.
  • Dilediğinizce tuz eklenir.( Ben 1 tatlıkaşığı tercih ediyorum)
  • Karıltırılıp 10 dk kaynatılır. ( Fasülyeden tutun da kırmızıbibere, herşey pişmiş halde olduğundan 10 dk kafidir)
SUNUM VE SERVİS:
Benim yaptığım gibi üzerinde maydonoz dalıyla sunumunuzu gerçekleştirebilirsiniz. Yanına ise pir de pilav olsa ne güzel gider değil mi? (Tabiiki bu diyette olmayanlara önerimdir. :) )  Yanına da bir cacık ve salata.. Ohh, miissss :)  Deneyenlere şimdiden afiyet olsun...


Hiç yorum yok: