19 Şubat 2013 Salı

AŞURE (ÇOK KİŞİLİK)



MALZEMELER:

1,5 kilo keşkek (buğday )(aksamdan şişir)
yarım kilo nohut
2,5 kilo toz şeker
yarım kilo beyaz fasülye
150 gr üzerine badem
150 gr üzerine fındık
150 gr üzerine ceviz
birkaç adet nar
yarım kilo kuru üzüm
yarım kilo kayısı küçük doğranmış
2 su bardak pirinç


YAPILIŞI:


  • Önce bugday üzerini 1 parmak geçecek şekilde suda pişirilmeye yüz tutunca, akşamdan ıslatılmış fasülye ve nohut eklenir. 



  • İndirmeye 5 dk kala üzümle kayısı atılır.



  • İsteyen üzerine tarcın hındıstan cevızı de koyar.
  • İncır sıyahlastırıyo ondan koymadık
  • İstenirse tercihen  kuru erik de konulur. 




4 yorum:

Büşra Kahveci dedi ki...

Aşureyi çok seviyorum :)

Emine ME dedi ki...

Ben de çok seviyorum.

Olsa da yesek:)

Fulya Süzen dedi ki...

Aşureyi sevmeyenleri anlayamıyorum zaten:)) ben bayıldığım için:))))))))
Ellerinize sağlık.
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...

Emine Elvan Eker dedi ki...

Evet kesınlıkle katılıyorum.. Güzel ve kararında malzeme kullanımı ıle yapılan aşurenın uzerıne yoktur. Iyı gunler:)