19 Şubat 2013 Salı

Fen ve Teknoloji- SİNDİRİM SİSTEMİ(5. sınıf)

Bu da sindirim sistemi çizimimizden... 'Üşenmiyor musun bunları çizmekten sonuçta ders kitaplarında var' diyenleriniz olabilir. Cevabımı peşinen vereyim. Çocuklar çizmeden bunları zor öğrenir çünkü yaşları gözle göremedikleri soyut kavramları öğrenmek için küçük... Onların yani illaki çizmesi gerekiyor. Onlar küçücük haliyle üşenmeyecek de ben mi üşeniceğim?

Bu konu ve boşaltım sistemi sonrasında çocuklar en çok sindirim ve boşaltım sistemini birbirine karıştırıyor. Bu yalnız benim girdiğim sınıflarda değil, tüm fen bıransı öğretmenlerinde bir problem... Çünkü soyut bu konu onlar için... Ben de bu soyutluğu ancak bu şekilde onlara gösterebiliyorum. Bir de yemek yerken ağzımda çiğneme hareketi yapar gibi başlayıp yutkunup vs öyle sıralamayı öğretiyorum.

3 ay geçmişti konuyu anlattığım. Bu sıralamayı sorduğumda öğrencim de yutkunarak buldu sıralamayı ki çok güzel birşey bu benim için:)

Hiç yorum yok: