14 Şubat 2013 Perşembe

HAŞLAMA DİDİLMİŞ ET (2 kişilik)



Yeme içme ve temizlik kadar kısır döngü birşey görmedim. Bu kısır döngüde kurbandan da çıkılmasından ötürü sık yaptığım bir lezzet bu...
 kurban etinizi evde kaç kişi iseniz ona göre poşetlemeniz sızın ıcın cok rahat olacaktır. Ben mesela etlerimizi 2 kişilik poşetler halinde buzluğuma attım. Böylece poşeti açıp pişirmemle birlikte, eti kesmem vs de gerekmiyor.

Evet bu ön bilgimizden sonra gelelim hem lezzetli hem sıfır yağlı bu lezzetimize :)

MALZEMELER:

200 gr et ( Kişi başı 100-150 grdan et miktarını arttırarak kişi sayınıza göre ayarlayabilirsiniz)
su
tuz

YAPILIŞI:


  • Buzluktan birgün önce çıkarılır çıkarılmaz buzdolabının normal bölmesine 1 gün önceden et konulur. Böylece et mikrodalga vs olmadan en sağlıklı şekilde buzunu çözer.
  • Buzu çözünmüş et güzelce yıkanır.
  • Düdüklü tencereye konulan et, üzerini su geçecek şekilde kapağı da kapatılmak suretiyle kısık ateşte pişirilmeye alınır. 
  • Bu süre genelde 1 saat olmakla birlikte etiniz benim etim gibi sert ise 1,5 saat anca denk gelmekte...
  • Havası çıkartılarak düdüklüden çıkarılan et, soğuyunca didilir (didmek çok kısa sürüyor korkmayın ) ve tuzu istenilen miktarda dökülür.
  • Etimiz kolayca başında çok dikilmeden hazır... Dileyen benim gibi pilav üstü servis edebilir :)
  • Deneyenlere şimdiden afiyet olsun :)


Hiç yorum yok: