24 Şubat 2013 Pazar

KIRMIZI SECCADE





Bu modeli yanlış hatırlamıyorsam annemin eski kahvernkte olan bir seccadesinden almıştık. Seccade rengi konusunda annemle baya düşündükten sonra(düşündük çünkü annem kahverengi diyordu ısrarla) , kırmızı renkte karra kıldık. Bence çok da cici oldu, siz ne dersiniz? :)

Ben seccade yapmayı normalde bilmiyordum. Birgün arkadaşımda gördüm, vay be dedim ne güzel birşey... Sonra bu görüşümden yaklaşık bir sene sonra namazdan sonra seccadenin çarpıları dikkatimi çekti. Bildiğim çarpı işaretiydi işte, dedim ki ben bunu yapabilirim. Annemle mutabaktan sonra malzemeleri aldık. Ama annem bir türlü göstermiyordu nasıl yapılacağını... Ders çalışmamı istiyordu zaman kaybetmememi istemiyordu çünkü... Sonra ben dedim ki ben ekndim beceririm sen göstermesen de... Yapamazsın dedi. Ve ben bunu yaptım hiç yardımsız :)  Hem de başlangıcından sonuna kadar...

Normalde seccade yapımında tepeden yapmaya başlanırsa daha iyi olurmuş. Ben de tesadüfen öyle başlamışım. Yapımı ise basit aslında:

Modele bakın. Önünüzdeki model direk seccade ise çok daha kolay ilk yapım için... İlkten sonrası sonra zaten kolay...(Çok zaman alıyor o açıdan kolay değil elbet... Yapımı günler sürüyor. Ancak yapılma şekli olarak kolay..)  Yapımda üstten başlamak ve üstte dikiş paylık boşluk bırakmayı unutmamak önemli..Ve de başlıyorsunuz tepeden aşağıya boşluk saymaya.. O kadar boşluk atladıktan sonra seccadelik kumasını dikine ikiye katlayıp ortasını sabunla işaretledikten sonra, etamininizi ortalayarak kare sayısınca iğneye geçirilmiş kalın ipliğinizle çarpılar atıyorsunuz. Ve de... Günler sonra eseriniz hazır:)

Dileyen yapıp nişan bohçasına da koyabilir ki ben yine kendi yaptıklarımdan koymuştum.O modelleri de sizler için ekliyeceğim :)

Siz ne dersiniz, beğendiniz mi?


Hiç yorum yok: