19 Şubat 2013 Salı

PATATESTEN CİVCİVLER(4 ADET)


  Çocuklarınıza, eşinize, dostlarınza, özel günlerinize yapabileceğiniz şık sunumlu olan bu pratik tarifi sizlere kesinlikle öneriyorum :)




MALZEMELER:

İÇ MALZEMELER:

2 adet iri boy patates
1 adet limon
tuz ( 1 çaykaşığı)
karabiber ( 1 çaykaşığı)
2 yemekkaşığı sıvıyağ (ayçiçek)

GÖZÜ İÇİN:

4'er 5'er adet çörek otu(ben onu kullandım) ya da tane karabiber


AYAK VE GAGA İÇİN:

1 adet havuç (bundan artan aynı zamanda süslemeye) ve yanına da 2 dal maydanoz süslemeye

YAPILIŞI:

  • İç malzemeler karıştırılır. Yoğurulur.
  • Mandalina büyüklüğünde ama yere yataylamasına uzun parça yapılır.
  • Yuvarlak bir kafa yapılır.
  • Havucun bir parçası kesilir ve ondan gaga ve ayak yapılır.
  • Havucun kalan kısmından da ucuna maydonoz koyarakdan tabağa süs yapılır.
  • Çörek otu ya da tane karabiber ile göz yapılır ki ben çörek otu kullandım.
  • Deneyenlere şimdiden afiyet olsun :)

16 yorum:

merve sevim dedi ki...

eline sağlık :)
emek isteyen yemekleri yemeye kıyamıyorum ben...

Emine ME dedi ki...

tesekkur ederim :)

esimle ben de baya kiyamadik ama sonra yedik direk :)

Minik Atölyem dedi ki...

hoşgeldin öyleyse :) mekan ve tarihi belirtmiştim en son. buluşma üsküdar salacak sahildeki 5. cadde cafede olacak. 23 şubat saat 13.00 de. mutlaka bekliyorum :)

Emine ME dedi ki...

Hhoşbuldum :) inşallah bir aksilik çıkmazsa katılmaya calışacağım. görüşmek üzere :)

Damla Başer (Kurabiye Atölyesi) dedi ki...

bayıldııımm ne kadar tatlılar zevkle yenmiştir :)

Emine ME dedi ki...

evet göze de hitap eden şeyler daha bir leziz geliyor insana... teşekkürler :)

Gurme Şirine dedi ki...

ayy çok şeker olmuşlar...
elerinize sağlık :)

Emine ME dedi ki...

ecet.. bizim civcivlerimiz oldu, şeker mi şeker :)))
çok teşekkürler :)

Merinin mutfağından:) dedi ki...

merhaba civcivleri kuzucuklarım için deneyeceğim:) sizi takibe aldım bende sayfama beklerim:)

Emine ME dedi ki...

merhaba;
sonuçları bekliyorum o zaman :)
siz de artık takibimdesiniz :)

Büşra Kahveci dedi ki...

Ne kadar şirin olmuşlar.Yemekten çok sevesim geldi :)Bloğunu izlemeye aldım canım.Bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler..

Emine ME dedi ki...

merhaba canım.. evet tam sevmelik aslında :)
blogun çok bilgi verici ki gözüm üstünde artık bilgine ;)

yesimdusova dedi ki...

çok şirinler.. çokta güzeller.. hakikaten yerim ben onları:) afiyet olsun, ellerine sağlık..

Emine ME dedi ki...

ye şirineleri ye ye :) sağol tatlım... :)

Hobiriks dedi ki...

Davetiniz için teşekkur ederim yeni haberim oldu bide diğer arkadaşlarıda tanımıyorum :)
Haftasonuda planımız var. Baska birzaman tanışmak nasip olur umarım.
Takip ettiğiniz ve begendiğiniz için teşekkürler...
Merve

Emine ME dedi ki...

insallah diyelim o zaman:)