19 Şubat 2013 Salı

PEYNİRLİ PRATİK TOP



Şimdi de sıra geldi bu acele edilerek hazırlanmış tuzlumuza :)
Yapımı iç ekleme derdi olmadığından çok pratik diyorum ve yapımına geçiyorum :)

MALZEMELER:

HAMURU İÇİN: (Ki zaten içi de hamurda :) )

2 adet yumurta (1 tanesinin sarısı üzerine ayrılarak)
1 paket kabartmatozu
1 yemekkaşığı kadar tuz
1 subardağı yoğurt
1/2 subardağı sıvıyağ
125 gr(yarım paket) oda sıcaklığında beklemiş margarin ( ben tereyağı tercih ettim yine)
1 paket lor
yarım demet maydonoz
alabildiğince un

YAPILIŞI:

  • Un dışında tüm malzemeler, yumurtalardan birinin sarısı ayrı bir kaba ayrılmak suretiyle  elle karıştırılır. (lor ve ince kıyılmış maydonoz dahil)
  • Karışıma un kıvam tutuncaya kadar eklenir. (En sona doğru ellerimiz unlanarak ellerimiz undan kurtarılır. Biraz dha un eklemeyle hamurumuz oluşturulur. Kıvan elimize yapışmasıya kadardır ve kulak memesi yumuşaklıgını elde edene kadardır. İyi yoğurursanız ve geniş bir kapta, mümkünse leğende bir sorunla karşılaşmazsınız)
  • Hamurumuz mandalina büyüklüğünde toplar oluşturularak önceden yağlanmış fırın tepsisine toplar dizilir.
  • Üzerine 1 yemekkaşığı yağ ile karıştırılmıs yumurta sarısı sürülür. 
  • 180 derece önceden ısıtılmış fırında kamurlarımız 40 dk pişirilir.
  •  İç ekleme derdi olmadığından oldukça pratik:) Deneyenlere şimdiden afiyet olsun :)



6 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

şu an karnım çok aç :)
canım ellerine sağlık :)

Emine ME dedi ki...

Çok teşekkürler canım :)

hanife dedi ki...

Eline sağlık hamur işlerine hiç hayır diyemiyenlerdenim...

Emine ME dedi ki...

ben de 2 haftalık süreçte hamurişine hayır demedim bunları yaparak, ama sonu 5 kilo almak oldu :(

şimdi de kara kara düşünsün emine yine lahana çorbamı mı yesem,diyet listeme uyabilir miyim ki ona mı uysam, spor merkezime mi gitsem gibi gibi :)

kaçırmamak mı lazım fazla ne :)

Fulya Süzen dedi ki...

Kolay poğaça deriz biz ve bunu sık yaparız pratik ve çok güzeller çoook :))))
Ellerinize sağlık.
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...

Emine Elvan Eker dedi ki...

Evet Fulya Hanım, kolay pohaca bu.. Tesekkur ederım.. En kısa zamanda ziyaret edecegım ben de sizi:)