26 Mart 2013 Salı

ÇÖMLEKTE SOSİSLİ KAŞARLI MİLFÖY BÖREK (10 adet)






Bu sunumu bir arkadaşımızın evine gitmiştik, onda gördüm ve çok hoşuma gitti. Bu yüzden de deneme kararı aldım ki bence gayet de iyi oldu:)  Siz ne dersiniz, iyi olmuş mu?

Hazır milföy hamurunun en güzel yanı, dilediğiniz kadar parçadan börek yapabilmenizdir. Mesela 2 kişilik 4 adet mi yapacaksınız, milföy paketi içinden 2 yaprak milföy alıp ikiye böldünüz mü olur.

Benim misafirlerim 4 kişiydi. Eşim ve benle birlikte 6 kişi oluyorduk. Eşim sade kaşarlı milföy böreğini çok sever. Ondan ben 10 adet yaptım ve ona kaşarlı yaptım. Çömleklerim yeterli sayıda değildi, 8 taneydi. Ondan 2'sini pasta kabıma koydum. Birşey de olmadı :)

Evet bu kadar gevezelikten sonra gelelim tarifimize :)

MALZEMELER:

5 yaprak milföy
8 adet mangal sosis, 1 tatlıkaşığı salça, 1 sıkım ketçap
dilediğinizce kaşar peyniri( rende değil minik doğranmış)
üzerine 1 adet yumurta sarısı
susaö (üzerine)

YAPILIŞI:

  • Buzluktan çıkardıysanız milföyleri biraz dışarıda beklesin. Yaprakları öyle ayırın . ( Ama sakın buzunu mikrodalgada çözmeye kalkmayın. Test edilmiştir ki en kabarması gereken milföy bile bu durumda kabarmıyor :) ) En güzel yol doğal yol...
  • Milföyleri yapraklarını poşetle ayrılmış kısımlarından ayırın ve milföy yapraklarını 2'ye bölün.
  • Sosisleri boydan yuvarlak yuvarlak kalıcak şekilde kesin. Bir tavaya tavanın dibi yağlanacak kadar yağ koyup orta ateşte 5 dk kadar sosisleri ocakta döndürüp, ketçap, salçayla da karıştırıp bir 3 dk da öyle ocakta döndürün.
  • Kestiğiniz milföy yapraklarına 3 adet sosis ve dilediğinizce (ben 2 dilim koyuyorum) kaşar koyun. Ve yağlanmış kağıt koyduğunuz çömeleklere 4 köşesinden kapattığınız milföyleri koyun.
  • Hepsine aynı işlem yapıp, üzerlerine yumurta sarısı sürün. Ve dileyen susam da serpiştirebilir benim gibi...
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 38 dk kadar milföylerinii pişirin. 
  • Servisinizi çömlekle yapabilirsiniz. Zaten çömlekte yapmakta maksat şıklık ;)
  • Deneyenlere şimdiden afiyet olsun :)


2 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

çanaktaki börekleri çok sevdim :)
canım ellerine sağlık :)

Emine ME dedi ki...

sunumda evet şık oldu canım...
teşekkür ederim :)