26 Mart 2013 Salı

CUPCAKE (CEVİZLİ HAVUÇLU)(6 adet)













Evet hanımlar.... Misafirlerime hazırladığım ve onların çok güzel dediklerinden biri de bu cupcake oldu. Resim malesef net değil:( Çünkü yanlarında uğraşarak özenle çekemedim resim takdir edersiniz ki :) Üzerindeki kalpleri şeker hamurundan yaptım. Palyançolar ise hazır... Eşimin bana aldığı doğumgünü pastamda vardı. Geri kalan kısmı için de.... Gelelim tarifimize :)




MALZEMELER:(bu tariften 12 adet cup çıkıyor. Ben diğer yarısını diğer tarifime kullandım. Siz de bu şekilde yapabilirsiniz. Ya da çıkanların hepsinden aynı cupcakei yapabilirsiniz. Malzemeleri yarı yarıya kullansanız da olabilir.)
4 fincan şeker şeker
1 adet havuç
4 adet ceviz
4 fincan un
4 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 paket hazır pasta kreması
hazır kremaya süt


NOT: Cupcake kabında en küçük boy kullanırsanız daha kibar duruyor ki ben küçük boyu kullandım burada... Gayet de bir adeti yetiyor.
YAPILIŞI:

  • Şeker ve yumurtalar karıştırma kabına alınıp, 15 dk kadar şekeri iyice eriyene kadar çırpılır.
  • Un, vanilya, kabartmatozu(kabartmatozu üzerine bikaç damla limon damlatarak ki daha iyi kabartsın) eklenir. Ve bu da tahta kaşıkla karıştırılır.
  • Havuç rendelenir. Üzerine 1 yemekkaşığı kadar un serpiştirilir. Ve havucun her tarafına dağıtılır.
  • Ceviz minik parçalanır. 
  • Havuç ve ceviz de tahta kaşıkla karışıma karıştırılır.
  • Yağlanıp un serpilmiş cupcake kaplarına karışım dökülür.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 40 dkda pişirilir.
  • Hazır pasta kreması tarifindeki gibi süt veya su ile hazırlanılır. 15 dk kadar buzdolabında bekletilir.
  • Soğuk kekin üzerine kreşanti sıkıcağı ile sıkılır. 
  • Cupcakeler isteğe göre süslenir.
Deneyenlere şimdiden afiyet olsun...




6 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

çok şeker olmuşlar canım ellerine sağlık...

Emine ME dedi ki...

teşekkürler tatlım :)

yesimdusova dedi ki...

çok güzeller..süslemeyi neyle yaptın krem şanti mi? çok güzel görünüyorlar.. afiyet olsun..

Emine ME dedi ki...

hazir pasta kremasiyla susledim canim... uzerindeki kirmizi kalpler de seker hamuru...
tesekkur ederim :)

Büşra Kahveci dedi ki...

hmmm nefis görünüyor :)Ellerine sağlık canım

Emine ME dedi ki...

cok tesekurler tatlim:)