26 Mart 2013 Salı

MİNİ TİREMİSU(6 adet)





Ben önce bu hamuru 6 adet muffine dökerek hazırladım. Sonra diğer bir önceki tarifim için de buna havuç ve ceviz ekleyerek yaptım.

Kap olaeak mini müffin kaplarından kullandım. Misafirlerimin çok güzel dediklerinden biri de bu mini tremisularım oldu. Bence de gerçekten lezizdi (Mütevazi olamıyacağım :) ) Evet şimdi gelelim tarifimize :)




MALZEMELER:(bu tariften 12 adet müffin çıkıyor. Ben diğer yarısını diğer tarifime kullandım. Siz de bu şekilde yapabilirsiniz. Ya da çıkanların hepsinden aynı müffini yapabilirsiniz. Malzemeleri yarı yarıya kullansanız da olabilir.)
4 fincan şeker şeker
4 fincan un
4 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Kreması: 
1 paket 150 grlık labne
2,5 subardağı süt
1 subardağı şeker
2 yemekkaşığı nişaşta
1 yemekkaşığı un
1 adet yumurta
1 paket vanilya


NOT: Muffin kabında en küçük boy kullanırsanız daha kibar duruyor ki ben küçük boyu kullandım burada... Bir kişiye 1 adeti gayet de  yetiyor.
YAPILIŞI:

  • Şeker ve yumurtalar karıştırma kabına alınıp, 15 dk kadar şekeri iyice eriyene kadar çırpılır.
  • Un, vanilya, kabartmatozu(kabartmatozu üzerine bikaç damla limon damlatarak ki daha iyi kabartsın) eklenir. Ve bu da tahta kaşıkla karıştırılır.
  • Yağlanıp un serpilmiş müffin kaplarına karışım dökülür. Müffinler fırın tepsisine öylece dizilir. (Fırın tepsisi yağlanmaz)
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 40 dkda pişirilir.
  • Hazır pasta kreması tarifindeki gibi süt veya su ile hazırlanılır. 15 dk kadar buzdolabında bekletilir.
  • Krema malzemeleri labne dışında hepsi kısık ateşte kaynadıktan sonra 3 dk kadar daha ek süre ile pişirilir. Ocak kapatılıp labne de eklenir. Çırpma teliyle çırpılır. Kremamız hazır... Soğumaya alınır.
  • Pişmiş müffinler kaptan çıkartılıp ortadan 2'ye kesilir. İçine 1 subardağı ılık nescafe tüm müffinlere paylaştırılır.
  • İçine ve kapatınca dışına da kremadan bol bol dökülür. Üzerine de en son kakao serpiştirilir. 
  • Buzdolabına alınır.
Deneyenlere şimdiden afiyet olsun...

6 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

ordan 1 tanede bana düşer mi?
canım ellerine sağlık...

Emine ME dedi ki...

neden düşmesin canım:)

teşekkürler :)

Büşra Kahveci dedi ki...

Şimdi olsa da yesem :)Ellerine sağlık canım..

Fulya Süzen dedi ki...

Tiramisu favorilerimden, ben de ev yapımı bisküvili tarifi paylaşmıştım.
Ellerinize sağlık sizin de:)))
fulyapimlezzetler.blogspot.com

Emine Elvan Eker dedi ki...

Büşracım tesekkur ederım..Valla olsa ben de yesem bak canım ıstedı eskı tarıfıme bakınca:)

Emine Elvan Eker dedi ki...

Evet Fulya Hanım.. Tiramisu kendı kulvarında rakıpsız bır tatlı bence de.. Tesekkurler:)