27 Mart 2013 Çarşamba

ŞEKER HAMURU YAPIMI




Merhabalar arkadaşlar... Geçenki soframızın tarifleri hala sürüyor. Baya yorulmuştum o gün boşa değilmiş :)  Bugünkü vereceğim tarif de, o gün kurabiyelerim için hazırladığım şeker hamuru... Bu hamur bildiğiniz gibi kurabiyenin yanında pastaları kaplama ve süslemede de kullanılmakta.. Ancak tarifi vermeden önce sizle şeker hamuru maceramı paylaşmak istiyorum.

Misafirim gelicek ve ben mecbur kalmadıkça daha önceden yaptığım birşeyi yapmaktan hoşlanmıyorum. Çünkü yapılmayı bekleyen o kadar cici tarifler var ki:)  O yapmayı çok istediğim tariflerden biri de şeker hamurundan kurabiyelerdi. Kalıpsızlığımdan ötürü istediğim performansı görünüşçe tam yakalayamasam da, lezzetçe gayet iyi bir sonuç çıktı ortaya.... Ki onun tarifini de ekliyeceğim.

Şeker hamurunu normalde ben haribo şekerden yapmıştım 1 kez... Bime koştum haribo şeker almaya ama malesef ki haribo şeker satımı artık kaldırılmış :(  Sonra pastahanelere, fırınlara koştum. Ama hiçbirinde satılık şeker hamuru yoktu. Bu yüzden kalıp da almadım nasıl olsa yapamıyacağım kurabiyelerimi diye... Ama yine de eve geldiğimde nette araştırayım bir dedim. Ve de... Lokumdan ve jelibondan da şeker hamuru yapılabileceğini öğrendim :) Jelibondan olan tarifi henüz denemedim ondan yazamıyorum. Ancak lokumdan olanı denedim ki, sonucum işte resimlerimde :) Şimdi gelelim tarifimize :)

MALZEMELER:

250 gr sade lokum
1 subardağı mısır nişaştası (Bu birden koyulmayacak, azar azar konulacak)
1 subardağı pudra şekeri
hamur hazır olunca eklenmek üzere dilediğiniz renklerde gıda boyası (yarımşar çaykaşığı kadar)

NOT: Gıda boyanız benimki gibi toz ise, su ile karıştırma vs hiçbir işlem yapmadan gıda boyanızı direk   hamurunuza ekleyiniz.

YAPILIŞI:


  • Bir tencereye su konulup, içine başka bir çelik tap koyup(içtek kaba su konulmayacak), lokumlar içteki kaba eklenir.
  • Lokumların bir kısmı benvari usulü(yani alttaki sıcak suyun ısısı etkisiyle) eridikte yumuşadıktan sonra lokumlar ocaktan yoğurma masasına alınır.
  • Pudra şekeri yavaş yavaş eklenerek lokum yoğurulur.
  • Sonra nişaşta da yavaş yavaş eklenerek yoğurma işlemine devam edilir.
  • Hamurumuz 2. resmimizdeki gibi olunca, yani ele yapışmayacak kıvama tam gelince hamur istenilen büyüklükte parçalara bölünür.
  • Parçalar gıda boyaları ile (yarımçaykaşığı gıda boyası bir parçaya yetiyor)  yoğurulur.
  • Sonra şeker hamurlarının üzerine çok az margarin sürülür ve streçlenir.  
  • Şeker hamuru buzdolabında 1 saat bekletildikten vs soğuk kurabiye-kek-krema üzerine uygulanması şeker hamurunun erimemesi için tavsiyedir.
  • Şeker hamurları içinde yumurta, süt vs içermediğinden 4-5 ay buzlukta saklanıp daha sonradan kullanılabilir, bilginize :)
  • Daha sonra şeker hamuru bir oklava da oluyor denedim ama şeker hamuru için özel merdaneler var sanırım o daha iyi olur, onunla açılmak suretiyle (açılırken de açtığınız tezgaha ve hamurun üzerine nişaşta serpin), şekillleme kesimlerinizi ya da kaplamalarınızı yapabilirsiniz.
  • Şeker hamurumuz hazır.. Deneyenlere şimdiden afiyet olsun :)

11 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

çok güzel renkler elde etmişsin...
ellerine sağlık canım...

demek bu işede el attın...

Emine ME dedi ki...

teşekkürler canım... evet... daha ne işlere el atıcam bak gör :)

yesimdusova dedi ki...

bunu hiç bilmiyordumi çok iyi oldu.. hiç şeker hamuru hazırlamamıştım ama deneyebilirim..çok sevimli duruyorlar renk renk.. ellerine sağlık..

Emine ME dedi ki...

ben de bilmiyordum cnm netten ogrendim. benim tarifler zaten genelde denenmis tariflerin bir daha denenmis hali :)
tesekkurler tatlim...

zeynep kaygın dedi ki...

BENDE JELİBONDAN YAPTIM YANİ YAPILIŞI BEŞ DAKİKA ANCAK OLMUŞTUR JELİBON DAHA PRATİĞİME GELDİ BENM ELELRİNİZE SAĞLIK

Emine ME dedi ki...

jelibon da aynısı.. evet şeker hamuru yapımı çok zaman almıyor zaten, kurabiyeler ve şeker hamurunu açmak terletiyor bayağı insanı:)

Afiyet olsun..

Adsız dedi ki...

3 gündür haribo seker arıyorum cidden yasadıklarinizi yasadim arama esnasinda ve sonunda buldum tarifinizi sindi deneyecegim Teşekkürler :)

Emine ME dedi ki...

Rica ederim. Afiyet olsun:)

Ece mert dedi ki...

Ben toz gida boyasi kullandik ama tadi aci oldu cok doktugum icin olabilir mi?

Ece mert dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Emine Elvan Eker dedi ki...

Ece Hanım, kesınlıkle cok doktugunuzdendır. Toz gıdası kullanımında 1 çay kaşığı boya kocaman bır hamur ıcın yeterlıdır... Boyle deneyın, acı olmayacaktır. Ellerinize sağlık yıne de:)