17 Ağustos 2013 Cumartesi

Güveçte.Et.Sote

Bunda.aslında.iri.etle.yapılıyor.Dileyen.o.şekilde.yapabilir.Ancak.ben.eti.küçük.doğrayarak.yaptım.Etin.daha.çabuk.pişebilmesi.için.önceden.düdüklü.tencerede.eti.yarım.saat.pişirdim.

MALZEMELER:

Yarım.kilo.kuşbaşı.et
1.adet.yeşil.biber
1.adet.domates
yarım.tatlı.kaşığı.salça
1.adet.kuru.soğan
1.çaykaşığı.kekik
1.çaykaşığı.kırmızıpulbiber
1.çaykaşığı.karabiber
tuz

YAPILIŞI:

Kuşbaşı.veya.benim.doğradığım.gibi.minik.doğranmış.etler.üzerini.geçecek.şekilde.su.ilavesiyle.düdüklü.tencereye.alınır.Benim.etim.sert.olduğundan.ben.yarım.saat.düdüklü.tencerede.pişirdim.Ancak.siz.10.dkda.pişirseniz.yeterli.olur.tavanın.içine.çok.az.sıvıyağ.dökülüp.yemeklik.doğranmış.soğan.ve.biber.ocakta.döndürülür.Üzerine.haşlanmış.et.de.eklenir.ve.10.dk.boyunca.kavrulur.ince.doğranmış.domates.baharatlar.ve.salça.da.eklenerek.5.dk.kadar.daha.ocakta.kavrulur.Güveçlerin.içine.sotelemiş.oduğumuz.etler.paylaştırılır.Haşlanmış.etten.artan.su.da.üzerlerine.paylaştırılır.200.derece.fırında.yaklaşık.10.dakika.bekletilir.Deneyenlere.şimdiden.afiyet.olsun...

Hiç yorum yok: