3 Ocak 2014 Cuma

BULGUR KÖFTESİ(FELLAH KÖFTESİ) YAPIMI VIDEOM

Sevgili izleyenlerim;

Sizleri çok ihmal etmiş göründüğümün farkındayım. İlk başta yoğun sınav çalışmalarım,sonrasında çeşitli sebeplerle bloğumla aktif olarak ilgilenemedim. Ancak sanmayın ki bloğumu unuttum ve bundan sonra ilgilenmemeye devam edeceğim :) Şimdiye kadar tariflerim size hep yazıylaydı. Ve şuan izleyeceğiniz video ile birlikte canlı anlatımımla karşınızdayım :)

Uzun süredir sizlerle paylaşımda bulunamadım. Ona ragmen bloguma giren sayısı artarak devam etmiş ve uzman tv sizin sayenizde bana ulaştı. Ve çekim yapma teklif etti. Ben de kabul ettim:)

Çektiklerimizden henüz birkaçı yayınlandı. Diğerleri de montajları bittikten sonra yayınlanacak.

Şimdi geçelim bulgur köftesi tarifime:)

Buarada videodan izlemeyi sevmeyenler için videomun altına tarifi de ekledim , oradan da bakabilirsiniz,bilginize:)


Bulgur köftesi yapmak için gereken malzemeler:
- 1 su bardağı ince bulgur
- 1 su bardağı kaynar su
- 1 adet yumurtanın akı
- 1 yemek kaşığı sıvı yağ
- 3 yemek kaşığı un
- 2 yemek kaşığı salça
- Tuz
- Karabiber
- Pul biber

Bulgur köftesi yapımı:
- Bulguru derin bir kaba koyun. Üzerine sıcak su dökün. Bulgurun şişmesini bekleyin.
- İki yemek kaşığı zeytinyağını tavada ısıtın. 
- Rendelenmiş domatesleri ve sarımsakları kızan yağa ilave edin. 
- Tuz ekleyip domatesler tamamen suyunu çekene kadar sosu pişirin. 
- Şişen bulgurların üzerine unu ekleyin. 
- Yumurta akı ve yağ ilave edin. 
- Salça, tuz ve karabiberi ekleyin. 
- Pul biberi ilave edip karışımı iyice yoğurun. 
- Harçtan fındık büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde yuvarlayın. Yuvarladığınız parçaların üzerine hafifçe bastırıp küçük oyuklar oluşturun. 
- Köfteleri tuzla beraber kaynayan suyun içine atın. Köfteler suyun üzerine çıkana kadar pişirin. 
- Pişen köftelerin suyunu iyice süzerek servis tabağına yerleştirin. 
- Pişen sosun altını kapatın. Maydanozları ilave edin. Birkaç kez karıştırın.
- Sosu pişen köftelerin üzerine eşit miktarda dağıtın. 
- Yemeğin üzerini dereotu ve maydanozla süsleyerek servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: