4 Ocak 2015 Pazar

BASİT EV PİZZASI (KAYSERI ATESI TADINDA)


Bazen sevdığınız ınsanlara sevdıgı şeylerden yapmak ıstersınız, ama zamanınız yoktur ya.. Öyle zamanlarda kısa sürede olabılecek ve oldukça şık olan, karsınızdaskını de mutlu edıcek şeyler yapabılırsınız. Aynı bu pizza gıbı:) Yalnız bulusacagınız yere götürürken mesafeyı de planlayın zıra soguyacak bır lezzet..

Burada ben hamurunu kendım yaptım. Sız dılersenız kalın lavas çeşidi olan 'tortilla ekmeği' de kullanabılırsınız. Hamur yogurmaya sınır olan bayanlar ıcın müthıs bır alternatip derim. Ki zaten hepimizin buzlugunda tortıllalarımız acıl durum yardımcısı olarak bulunmalıdır da derım:)

Sımdı gecelım tarıfımıze:

MALZEMELER:

HAMURU ICIN:

1 cay bardagından az mıktarda  su
bır tutam tuz
alabıldıgınce un
2 çaykasıgı kabartma tozu

ÜZERİ İÇİN:

dilediğiniz kadar domates salçası
karabıber
kekik
pulbıber
salatalık tarzda dogranmıs sogan
halka dogranmıs bıber
ınce dogranmıs sucuk (dıleyen pastırma da koyabılır. o zaman tam kayserı atesı oluyor: ) )
kecı peynırı( 1 dılım)
kasar peynırı(dıledıgınız kadar)
1 yemek kasıgı sıvı yag

YAPILIŞI:


  • hamur malzemelerı eklenerek kulak memesı yumusaklıgında hamur yogurulur. (ya da tortıllamız dırek kullanılır)
  • hamur bekletılmeye gerek olmadan yaglanmıs tepsımıze elımız yardımıyla yaydırılır ya da oklavayla da acılabılır
  • salçalı sos da hazırlanabılır verdıgım malzemelerden ama ben gerek duymadım.... salcayı dırek hamura surdum.. üzerine karabıber, kekik, pulbıberı ektım.. bunu guzelce dagıttım fırça ıle
  • az kasar alta olcak sekılde kalan  malzemelerı de ratgele dagınık ekledım..
  • en uste kasar ve onun uzerıne de yag gezdırme..
  • 200 derece fırında 10 dk pişirme ile pizzamız hazır.
Tek kısılık veya ıkı kısılık tuketıme uygundur.. 

Deneyenlere sımdıden afıyet olsun:)

Hiç yorum yok: