8 Ocak 2015 Perşembe

MERCİMEKLI BULGUR PİLAVI

Bulgur pilavı yagsız yapıldıgı sürece cok da zararlı değildir bünyemize.. Bunu eve yaydığı kokusundan dolayı yemeden duramadım. Açım, açım, açım diye pişmesini bekleme üzerine:) 2 ceşit yaptım ki 2 kişilik.. Siz hangisini beğenirseniz :)

Bu mıktarda yapmak ıcın gereklı malzemelerı sıze söyleyecegım sımdı sıze..Bu söyledıgım mıktar tek kısı ıcın:




MALZEMELER:  ( 1 kişilik için)

3 yemek kasıgı kırmızı mercımek
1,5 yemek kaşıgı iri pilavlık bulgur
1 yemekkaşıgı salca
bir tutam tuz
karabiber
kırmızı pul biber
kekik
(dileyen sogan da ekleyebılır ben koymadım)
(dileyen yarım yemekkasıgı zeytınyagı da ekleyebılır ben koymadım)

Süsleme malzemelerımı süsleme kısmında anlatacagım :)

YAPILIŞI:


  • Minik bir tencereye mercimeğinizi dökün ve mercimegin üzerini 3 parmak gececek kadar su ekleyın
  • 5 dakıka kadar rengı degısene kadar pısınce bulguru da ekleyın ve cok az daha su ekleyebılırsınız sıcak su..
  • Baharatları salçayı tuzu ekleyın karıstırın.. Suyu bitesiye pişsin.
  • Vee 5 dk demlendıkten sonra sunuma da yemege de hazır yemegımız:)
NOT: Bunun yanında yoğurt ve bol salata tavsıyemdır :) 


SÜSLEME:

  • Kulak ağız kuytuk vb elma ıle yaptım. Siz sarı domates ya da kırmızı çeri domates kullanabılırsınız.
  • İlk resimdeki gözler nane yapragı..Nane bulgur pilavına yakıstıgından yerken kötü olmuyor.
  • İkinci resimde gözler benekler sıyah kus üzümü.. Büyük kan üzümünü keserek de olusturabılırsınız. 
  • Bıyıklar dereotu.. Etraftakıler maydonoz..
  • Bir az büyük yuvarlak kapla gövde yaptım. Daha kucugu ıle de baş yaptım.
  • Bunu tabagın daha kenarına dogru yerlestırıp, yanına da yaptıgınız kemıklı et yemegınızı (gerdan, et sote, tavuk sote vb) koyabılırsınız..
Deneyenlere şimdiden afiyet olsun :)


NOT: Blogumda bu tarifi inceleyen sevimli arkadaşlarımdan birinin eklemesıdır bu bloguma... Ona bu katkısından teşekkürlerimi borç bilir, sizi de bu konuda bilgilendirmek isterim.. :)

Mercimekli bulgur pilavı aslen arap yemeği olup orjinalinde soğanları az şeker ile kavurup karamelize edersin ve kekik pul biber ve salça girmez


Ben yagsız yaptıgımdan ve de zamanımın kısıtlılıgından lezzet olsun dıye baharat ekledım. Bir de canım ne ıstıyorsa ya da ne ıstemıyorsa ona gore ekleme yaptım. Ama bu sonuctan da memnunum sorun yok yanı bence :)






2 yorum:

gulihanblog dedi ki...

ellerinie sağlık sunumu çok güzel

Emine Elvan Eker dedi ki...

cok tesekkur ederım :)