7 Ocak 2015 Çarşamba

PRATIK LEZZETLI KUSBASI ET YEMEĞİ

     
                                             

Çoğumlukla annelerımızden duyarız, ya da türk filmlerinden..
 'Senın ıcın saçımı süpürge ettim. Yemedim yedirdim, giymedim giydirdim.Gezmedım gezdırdım. Ben senın bana davranışlarını hak etmedım. '  Bu  o an serzenişte bulunan kişi için, kendınden yaptıgı onca fedakarlıgın yok sayılması sonucu olusan bır can yanmasıdır. Karsıdakı kısı ıcın ıse buna karsılık genelde basıttır: 'Yapmasaydın. Napayım.Neden bana bunları soyluyorsun.Yeseydın, giyseydin, gezseydin'  Burada hangısı haklı? Ikısı de..

Cunku tekı binbir fedakarlık etmıs kendıne sunulan dunya nımetlerınden.. Ne için? Çok sevdıgı evladı, sevgılsıı, karısı,kocası, akrabası vb ıcın.. Ve karsılıgını alamadıgını düşünüyor. Diğeri de istekte bulunmamıs ki onun ıcın bu söylenılen kadar buyuk fedakarlık yapılmasını... Deger gördüğü kadar deger verseymıs karsıdakı de.. Ne eksık ne fazla...

Pekı bu durumdan çıkarım ne? Önce kendınızı sevın, kendızını önemseyin, kendınızın ıhtıyacınız olan ne varsa yapmak ıstedıgınız, yapın. Kımısı der kı' annelık babalık  fedakarlık ıster ya da ask fedakarlık ıster. FEDAKLARLIK YAPILMASI SART.'.

 Hayır bence sart degıl.. Siz iyi olmadıkca etrafınızda kımseye de bır faydanız olmaz ki.. Ister kımısı buna bencılık desın umrunuzda olmasın. Siz önce kendınızı onemseyın derım. Kendınız etrafınızdakı kısılerden daha eksığıne layık degılsiniz. Bir misafir evınıze gelıcek oldugunda nasıl temızlık yapıyorsanız, nasıl özenlı sofralar cıkarıyorsanız. Kendınıze de her gün düzenlı olarak aynılarını yapın.Ben suan oyle yapıyorum en azından..Temız bır ev, ocagımda kendıme özenlı hazırlanmıs aş, mutlu bır hayat.. Bu konuların bu yemekle ne alakası var dıyemıbılırsınız. Bu yemegı de kendım ıcın boyle özenlı hazırladın o alakası var, yaa..:) ) 
Size tavsıyelerın sunlar:
Gezmek mı ıstıyorsunuz? Gezın.. Gşymek mı ıstıyorsunuz? Giyin.. Kılo mu aldınız ya da verdınız.Olsun, ona uygun giyinin.. Alın..Mutsuzluga sürüklemeyin yanı kendınızı.. Ne geçmişi düşünün ne de geleceği..Çünkü ikisi de aslında bizim değiştirebileceğimiz ya da düzenleyebileceğimiz nitelikte  değil.. Ama suanımızı en kalıtelı gecirmek bizim elimizde.. Tabii bunları yaparken de açılın, hurra kredi kartı borçları vb gelecegınızı bıle bıle zıyan edın de değil olayım. Bütçenizi aşmayın ama 'kendınız ıcın gereklı olan herseyı o an yapın.Her ne sebeple olursa olsun ötelemeyin..' Yapın kı sonradan ınsanlar sızın canınızı acıtmaya bır açığınızı bulamasınlar.. Kıramasınlar, incitemesınler sizi..

Bu kadar laklaktan sonra gelelım tarıfımıze:) 

MALZEMELER: 

1 adet sogan (elde mınık dogranmıs ya da rondoda)
1 adet acık yesıl bıber (elde mınık dogranmıs ya da rondoda)
100 gr kusbası kırmızı et
1 yemekkasıgı domates salcası
1 adet domates rendesı (ya da benım yaptıgım gıbı rondolusu:) )
dereotu (rondoda ya da ınce kıyım)(dilediğiniz kadar bunlar.. Ben 6 dal tercıh edıyrm)
maydonoz (rondoda ya da ınce kıyım)(dilediğiniz kadar bunlar.. Ben 6 dal tercıh edıyrm)
tuz
karabıber
pul bıber
kekık
nane

YAPILISI:

  • Tencerede uzerını gecıcek kadar su ekleyıp etın cınsıne göre yaklasık yarım saatte et pişirilir.
  • Etin suyu süzülür.
  • Aynı temızlenmıs tencereye, yag eklenmeden, sogan ve yesılbıber aynı anda rondodan gecırılerek eklenır. Ve domates de hemen rondodan gecırılıp eklenır.Ve de tabııkı salça..
  • 3 dk karıstırılıp yarımsar cay kasıgı kadar baharatlardan ve bır tutam tuzdan  eklenır.
  • Rondodan aynı anda gecırılmıs dereotu ve maydonoz da eklenır.
  • Pısmıs et de uzerıne eklenıp, karıstırılıp,5 dk kadar yanı domates suyunu etımız ıcıne cekene kadar kısık ateste etımız pişirilir.
SÜSLEME:

  • Islattıgım tabaga koyup ters cevırerek tabaga koydum.
  • Etrafına kasıkla yogurtlar koydum
  • Yogurtalrın uzerıne pulbıber..Evınde olan kırmızı toz bıberle yogurdun uzerıne mınık kalpler de yapabılır.:)
  • Uzerıne de mınık bır maydonoz..

Yemegımız hemen servıse hazırdır. :)  Ben kendı basıma da yesem bu yemeğimi, zevkle yedım. Yağsız olmasını umursamadan..:) Çok lezız birşey, ımmm.. Hala tadı damagımda.. Kesınlıkle tavsıye ederım:) 

Deneyenlere sımdıden afıyet olsun...


Hiç yorum yok: